Το πρόγραμμα πρώιμης παρέμβασης, αφορά βρέφη 16-36 μηνών, διεγνωσμένα ή με υποψία ΔΑΦ. Το πρόγραμμα χωρίζεται σε δύο μέρη : Το πρώτο μέρος, έχει διάρκεια 6 μήνες και περιλαμβάνει τις ακόλουθες θεραπείες : 2 συνθεραπείες λογοθεραπείας και εργοθεραπείας εβδομαδιαίως, όπου με την ταυτόχρονη συνύπαρξη δύο θεραπευτών δουλεύεται ταυτόχρονα το επικοινωνιακό και το αισθητηριακό κομμάτι, ενώ παράλληλα εκπαιδεύονται οι γονείς, των…
0
Πρόκειται για την προσέγγιση SOS-Feeding (Sequential Oral Sensory – Διαδοχική Στοματική Αισθητηριακή). Ένα διεπιστημονικό πρόγραμμα αξιολόγησης και θεραπευτικής προσέγγισης των παιδιών με δυσκολίες της σίτισης και προβλήματα βάρους/ανάπτυξης από τη γέννηση ως την ηλικία των 18 ετών. Περιλαμβάνει παράγοντες όπως η στάση σώματος, αισθητηριακούς, κινητικούς, συμπεριφορικούς/μαθησιακούς, ιατρικούς και διατροφικούς παράγοντες οι οποίοι χρησιμοποιούνται για την συνολική αξιολόγηση και φροντίδα των…
0
Το Makaton, είναι ένα πρόγραμμα ανάπτυξης της επικοινωνίας, που βασίζεται στη χρήση νοημάτων και συμβόλων, τα οποία συνοδεύουν τον προφορικό λόγο. Ο στόχος του προγράμματος, είναι η ανάπτυξη επικοινωνιακών και γλωσσικών δεξιοτήτων. Απευθύνεται σε άτομα με αναπτυξιακές και νευρολογικές διαταραχές, στα οποία η κατανόηση δεν συνάδει με την χρονολογική τους ηλικία και η ομιλία απουσιάζει. Το Makaton, βοηθά τα άτομα…
0
Οι Κοινωνικές Ιστορίες είναι ένα από τα σπουδαιότερα εργαλεία για να βοηθηθούν τα παιδιά με ΥΛΑ και Asperger, και αφορά τον τομέα της κοινωνικής αλληλεπίδρασης. Οι κοινωνικές ιστορίες δίνουν στα παιδιά την απεικόνιση των σκέψεων, των συναισθημάτων και των συμπεριφορών των άλλων. Τα βοηθούν να προβλέπουν καλύτερα τις πράξεις και τις υποθέσεις των ανθρώπων με τους οποίους αλληλεπιδρούν. Επίσης παρουσιάζουν…
0
Το PECS μεταφράζεται ως «Σύστημα Επικοινωνίας μέσω Ανταλλαγής Εικόνων». Πρόκειται για ένα σύστημα επικοινωνίας που βασίζεται στην ανταλλαγή πληροφοριών μέσω εικόνων. Αφορά κυρίως παιδιά με ΔΑΦ ή άλλες διαταραχές επικοινωνίας χωρίς λειτουργικό λόγο, και ο στόχος είναι η ανάπτυξη της επικοινωνίας και σε δεύτερο επίπεδο η παραγωγή ομιλίας. Η διδασκαλία, χωρίζεται σε αρκετά στάδια. Αρχικά το παιδί, μαθαίνει να ανταλλάσει…
0
Η κινησιοπαιδαγωγική μέθοδος Sherborne, δίνει έμφαση στην ανάπτυξη των σωματικών ικανότητων, όσο και στην ανάπτυξη της ικανότητας δημιουργίας θετικών σχέσεων με άλλους, μέσω κοινών κινητικών εμπειριών ( www.sherborne-association.org.uk). Η μέθοδος μπορεί να εφαρμοστεί σε παιδιά με ποικιλία δυσκολιών. Αφορά παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες, διάσπαση προσοχής, δυσκολίες στις κοινωνικές δεξιότητες, συναισθηματικές δυσκολίες, δυσκολίες στις κινητικές δεξιότητες, καθώς και παιδιά στο φάσμα…
0
Το πρόγραμμα της Εντατικής Αλληλεπίδρασης , απευθύνεται σε παιδιά που είναι στο φάσμα του αυτισμού, τα οποία δεν έχουν αναπτύξει την ομιλία και εστιάζει στην ανάπτυξη των επικοινωνιακών τους αναγκών και δεξιοτήτων. Είναι μια προσέγγιση, στην οποία ο θεραπευτής, χρησιμοποιεί την γλώσσα του σώματος, καθώς και τις εκφράσεις του προσώπου του, προκειμένου να εμπλέξει τον θεραπευόμενο σε μια ακολουθία δραστηριοτήτων…
0
Η προσέγγιση TEACCH εστιάζεται στο άτομο με αυτισμό και στη δημιουργία εκπαιδευτικού προγράμματος ανάλογα με τις δεξιότητες, τα ενδιαφέροντα και τις ανάγκες του. Προτεραιότητα του προγράμματος είναι η ‘έμφαση στο άτομο’, η κατανόηση της ιδιαίτερης φύσης του αυτισμού, η εφαρμογή κατάλληλων προσαρμογών και η εκτεταμένη στρατηγική παρέμβασης, η οποία στηρίζεται στις υπάρχουσες δεξιότητες και στα ενδιαφέροντα του ατόμου (Schopler, 1997).…
0
Η αισθητηριακή ολοκλήρωση είναι μια εγγενής νευροβιολογική διαδικασία που αφορά την ολοκλήρωση και αποκωδικοποίηση του αισθητηριακού ερεθίσματος στον εγκέφαλο. Σε αντίθεση η δυσλειτουργία της αισθητηριακής ολοκλήρωσης είναι μια διαταραχή κατά την οποία τα αισθητηριακά δεδομένα δεν οργανώνονται κατάλληλα στον εγκέφαλο και αυτό μπορεί να προκαλέσει διάφορα προβλήματα στην ανάπτυξη, στην επεξεργασία της πληροφορίας και στη συμπεριφορά του ατόμου. Η αισθητηριακή…
0
H Γνωσιακή Συμπεριφορική Θεραπεία (Cognitive Behavioral Τherapy- CBΤ) είναι μια μέθοδος ψυχοθεραπείας, κατά την οποία παντρεύεται η Γνωσιακή και η Συμπεριφορική θεραπεία. Πρόκειται για μία συνεργατική σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ θεραπευτή και θεραπευόμενου κατά την οποία επιχειρείται να γίνει κατανοητό από τον τελευταίο ότι ο τρόπος που σκέφτεται επηρεάζει τη συμπεριφορά του, τα συναισθήματά του αλλά και τον τρόπο που αντιδρά το σώμα του. Ο σκοπός της θεραπείας είναι να μπορέσει ο θεραπευόμενος να μεταβάλλει τις αυτόματες αρνητικές σκέψεις που του προκαλούν δυσλειτουργικά συναισθήματα και δυσκολεύουν τις δραστηριότητές του ακόμη και με ενδείξεις σωματικών συμπτωμάτων. Στόχος είναι αρχικά, να μεταβληθεί ο τομέας που είναι πιο εύκολο να αντιμετωπιστεί από τον θεραπευόμενο . Όταν…