Το PECS μεταφράζεται ως «Σύστημα Επικοινωνίας μέσω Ανταλλαγής Εικόνων». Πρόκειται για ένα σύστημα επικοινωνίας που βασίζεται στην ανταλλαγή πληροφοριών μέσω εικόνων. Αφορά κυρίως παιδιά με ΔΑΦ ή άλλες διαταραχές επικοινωνίας χωρίς λειτουργικό λόγο, και ο στόχος είναι η ανάπτυξη της επικοινωνίας και σε δεύτερο επίπεδο η παραγωγή ομιλίας.
Η διδασκαλία, χωρίζεται σε αρκετά στάδια.
Αρχικά το παιδί, μαθαίνει να ανταλλάσει μια εικόνα με ένα ενισχυτή.Η εικόνα μπορεί να είναι και λευκή, αρκεί το παιδί να κατανοήσει την έννοια της ανταλλαγής. Έτσι , σιγά –σιγά το παιδί αποκτά την πρωτοβουλία για επικοινωνία, έχοντας πάντα ως αντάλλαγμα ένα επιθυμητό αντικείμενο. Εδώ εκτός από τον «σύντροφο επικοινωνίας», χρειάζεται και ένας σωματικός καθοδηγητής, ο οποίος λειτουργεί σαν «σκιά» και κατευθύνει το παιδί τόσο στην κάρτα όσο και στον σύντροφο επικοινωνίας.
Έπειτα το παιδί, μαθαίνει να διακρίνει οπτικά την κάθε εικόνα . Αποκτά βιβλίο επικοινωνίας, το οποίο περιλαμβάνει όλες τις χρήσιμες εικόνες. Το παιδί μαθαίνει να ψάχνει την επιθυμητή εικόνα. Έτσι είμαστε βέβαιοι για το τι θέλει και μπορούμε να του το δώσουμε.
Στα επόμενα στάδια το παιδί μπορεί να λειτουργεί αυτόνομο, χωρίς σωματικό καθοδηγητή. Μαθαίνει να δομεί προτάσεις, με το «θέλω». Αρχικά οι προτάσεις είναι δύο λέξεων ( «Θέλω μπάλα») και έπειτα εμπλουτίζονται και με επίθετα («Θέλω την κίτρινη μπάλα»).
Αφού το παιδί, εκπαιδευτεί από εξειδικευμένο λογοθεραπευτή, έπειτα μπορεί να επικοινωνήσει με τον καθένα, αφού οι εικόνες είναι απλές και κατανοητές από όλους.