Οι Κοινωνικές Ιστορίες είναι ένα από τα σπουδαιότερα εργαλεία για να βοηθηθούν τα παιδιά με ΥΛΑ και Asperger, και αφορά τον τομέα της κοινωνικής αλληλεπίδρασης.
Οι κοινωνικές ιστορίες δίνουν στα παιδιά την απεικόνιση των σκέψεων, των συναισθημάτων και των συμπεριφορών των άλλων. Τα βοηθούν να προβλέπουν καλύτερα τις πράξεις και τις υποθέσεις των ανθρώπων με τους οποίους αλληλεπιδρούν. Επίσης παρουσιάζουν πληροφορίες για κοινωνικές καταστάσεις με ένα δομημένο και σταθερό τρόπο, που είναι πολύ σημαντικό για τα παιδιά με αυτισμό ειδικά όταν πρόκειται για δεξιότητες και συμπεριφορές που είναι τόσο ασαφείς όσο αυτές που εμπλέκονται στις κοινωνικές αλληλεπιδράσεις.
Πρέπει να σημειωθεί πως οι κοινωνικές ιστορίες δίνουν στα παιδιά τις πληροφορίες μέσα από εικόνες και κείμενα και όχι μέσω της ομιλίας . Έτσι εκμεταλλεύονται το δυνατό σύστημα των παιδιών με αυτισμό, το οπτικό σύστημα. Τα άτομα με ΔΑΦ, παίρνουν με αυτόν τον τρόπο, ακριβείς πληροφορίες για τις καταστάσεις που τα δυσκολεύουν ή τα μπερδεύουν. Η κάθε κατάσταση περιγράφεται λεπτομερώς και δίνεται ιδιαίτερη βαρύτητα στα σημαντικά κοινωνικά ερεθίσματα, τα γεγονότα και τις αντιδράσεις που το άτομο μπορεί να περιμένει να συμβούν σε αυτή τη κατάσταση. Ο σκοπός της ιστορίας είναι να αυξήσει τη κατανόηση του ατόμου για την οπιαδήποτε κατάσταση, καθώς και να του προτείνει τις κατάλληλες αντιδράσεις, ανάλογα με την περίσταση.
Για να γραφτεί μια Κοινωνική Ιστορία, απαιτούνται ορισμένα κριτήρια, τα οποία έχουν οριστεί από την εισηγήτρια της μεθόδου, Carol Gray και γράφεται από θεραπευτές ( λογοθεραπευτή ή ειδικό παιδαγωγό) εκπαιδευμένους στην συγκεκριμένη μέθοδο.